Sobota a neděle 27. a 28.4.2013 - Bratislava

27.04.2013 08:56

Po cestě vlakem a ubytování následuje pracovní oběd s milou prezidentkou Slovenské asociace U3V PhDr. Naděždou Hrapkovou, PhD., která má velký přehled a dovede o mnohém poutavě vyprávět a dobrovolnicí U3V Katkou. Porovnáváme studium U3V na FF UK a Univerzitě Komenského v Bratislavě (to je řešeno odlišně a má své výhody i nevýhody - např. uchazeči zde musí na zařazení do některých programů čekat i dva roky). Potom diskutujeme o dobrovolnictví na Slovensku, projektu Grundtvig, i o zkušenostech s výměnou dobrovolníků v rámci tohoto projektu mezi SR a SRN. Dostáváme brožurky o UK v Bratislavě, UTV, CDV, Program UTV na akademický rok 2012/13 a zajímavý Sborník prací studentů etnologie UTV při UK. Rovněž probíráme světovou asociaci U3V, se kterou má PhDr. Hrapková, PhD. mnoho zkušeností.

Po odpolední prohlídce Bratislavského hradu, sestupujeme za silného větru do krásného Starého Města. Den končíme na nábřeží Dunaje v OC Eurovea, kde sníme fast food-ovou večeři a jdeme do hotelu spát.

V neděli dopoledne se vydáváme na hrad Devín. Tady nás Mgr. Viera Štercelová při mimořádně zajímavé a mistrně podané průvodcované procházce areálem a hradem Devín seznámí s historií a současností místa. Počasí je skvělé. Výhledy na okolí hradu i do Rakouska, na soutok Moravy a Dunaje a krásná rozkvetlá příroda umocňují celý zážitek z místa. Mgr. Šterclová je též lektorkou U3V na UK v Bratislavě a tak nám na závěr své ukázkové přednášky rozdá materiály s testem (ale ten můžem vyplnit až večer). Po krátké zastávce u památníku obětem neúspěšných pokusů o útěk do Rakouska před r. 1989, jedeme po nábřeží a přes bratislavské mosty do centra. Tam se s upřímnými díky rozloučíme s paní lektorkou. Odpoledne si vyzvedneme zavazadla deponovaná na Rektorátě UK a vracíme se vlakem do Žiliny.